Çocuklar için sağlıklı öğünler Kırkpınar mutfağında!

Fast food türü beslenmenin aksine, Türk Mutfağı’nın geleneksel lezzetleri çocukların ihtiyaç duyduğu besin gruplarını dengeli bir şekilde içermektedir. Kırkpınar Lokantası, Yeni Türk Mutfağı anlayışıyla geleneksel lezzetlerimizi kaliteli malzemeler ve sağlıklı pişirme yöntemleri kullanarak sunar. Kırkpınar’ın zengin menüsünden seçilen çeşitlerle çocuklar için dengeli ve sağlıklı bir öğün kolayca yaratılır. Üstelik, bu çeşitlilik sayesinde çocuklar sıkılmadan sağlıklı beslenme fırsatını yakalar.

Çocukların sağlığına zararlı hiçbir malzeme Kırkpınar mutfağına giremez!

Özellikle fast food türü ürünlerde sıkça rastlanan; obezite, kalp damar hastalıkları, kanser gibi hastalıklara neden olabilen transyağlar, sağlığa zararlı katkı maddeleri, kıvam artırıcılar, yapay tatlandırıcılar Kırkpınar lezzetlerinde asla kullanılmaz. Yemekler buharlı fırınlarda, modern yöntemlerle pişirilir ve taze olarak servis edilir.

(Kaynak; Türk Kalp Vakfı- Vikipedi)

Sağlıklı beslenen çocuklar geleceğe güvenle gülümser!

Sağlıklı beslenme çocukların bedensel, sosyal ve duygusal gelişimi üzerinde önemli bir rol oynar. Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin dikkat sürelerinin kısaldığı, öğrenmede güçlük ve davranış bozuklukları çektikleri ve okul başarılarının düşük olduğu ortaya konmuştur. Sağlıklı beslenen çocuklar hastalıklara karşı daha dirençli hale gelir, ideal kilo ve boya sahip olarak büyür.

Çocukluk çağında kazanılan sağlıklı beslenme alışkanlıkları hayatın sonraki dönemlerini etkileyerek ileriki yaşlarda ortaya çıkabilecek sorunları önlemede önemli rol oynamaktadır.

Çocuklar için sağlıklı beslenme nasıl olmalıdır?

•Çocukların sağlıklı beslenmesi için dört besin grubunda bulunan besinlerdenyeterli miktarlarda ve dengeli bir şekilde tüketmeleri gerekmektedir.

•Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmesine dikkat edilmelidir.

•Çocukların özellikle kemik ve diş gelişimi için günde imkanlar dahilinde 2-3 su bardağı kadar süt veya yoğurt, 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir tüketmelerine özen gösterilmelidir.

•Hastalıklara karşı daha dirençli olmaları ve sağlıklı büyüme ve gelişmeleri için her gün en az 5 porsiyon taze sebze veya meyve tüketmeleri önerilmektedir. 

Kaynak: Sağlık Bakanlığı